Specialist Bodem

Vacature
36 uur per week 

Wil jij bijdragen aan een schone en veilige leefomgeving in Zeeland? 

Ben jij dé expert op het gebied van bodemvraagstukken en werk je graag in een dynamische, maatschappelijke organisatie? Heb je ervaring in dit vak? Dan is deze functie bij RUD Zeeland echt iets voor jou!

Over RUD Zeeland

De Regionale Uitvoeringsdienst Zeeland (RUD Zeeland) voert namens de Zeeuwse gemeenten en de Provincie Zeeland taken uit op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. We doen dat professioneel, doelmatig en volgens landelijke en lokale kwaliteitsnormen.

Bij de RUD Zeeland werken specialisten op thema’s zoals lucht, geluid, externe veiligheid en bodem. Samen zorgen we voor een gezonde, veilige en duurzame leefomgeving voor iedereen in Zeeland.

Wat ga je doen?

Als Specialist Bodem ben jij het inhoudelijk aanspreekpunt voor alles wat met bodem te maken heeft. Je houdt je onder meer bezig met:

  • Beoordelen van bodemonderzoeken en saneringsplannen;
  • Opstellen van bodembeschikkingen en adviezen aan vergunningverleners en toezichthouders;
  • Adviseren bij vergunningprocedures en beleidsvraagstukken;
  • Contact onderhouden met overheden, bedrijven, adviesbureaus en inwoners;
  • Deelnemen aan regionale én landelijke werkgroepen en kennisnetwerken.

Wat breng je mee?

  • Je hebt enkele jaren relevante werkervaring op het thema bodem.
  • Een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur Milieukunde of vergelijkbaar;
  • Aantoonbare kennis van bodemregelgeving en milieuwetgeving;
  • Je werkt nauwkeurig, bent communicatief sterk en weet inhoud helder over te brengen;
  • Je bent besluitvaardig, zelfstandig en weet belangen goed af te wegen;

Wat bieden wij jou?

  • Een uitdagende functie in een betrokken en professioneel team;
  • Salaris volgens functieschaal 11 (maximaal € 6.122 bruto per maand o.b.v. 36 uur) afhankelijk van kennis en ervaring;
  • Daarbovenop een Individueel Keuzebudget van 22,37% van je brutosalaris;
  • Reiskostenvergoeding woon- werkverkeer en een thuiswerkvergoeding;
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om hybride te werken;
  • Een informele werksfeer met ruimte voor ontwikkeling en kennisdeling.
  • We zijn nu gevestigd in Terneuzen. Vanaf januari 2026 zijn wij gevestigd in Middelburg. 

Contact

Voor vragen over de functie kun je terecht bij Jacqueline Nijland, hoofd van de afdeling Vergunningen (a.i.) op telefoonnummer 06 51823300 of via email: jm.nijland@rud-zeeland.nl. 

Solliciteren

Je kunt voor 18 augustius 2025 reageren op deze vacature met een motivatiebrief en CV door te klikken op de sollicitatiebutton. De vacature staat tegelijk in- als extern open. Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang op externe kandidaten. 

Solliciteren

preloader logo
Wij zetten ons elke dag in voor
een schoon en veilig Zeeland
(externe link)